Retail

Bij FSC Nederland spreken we vaak van retailsector als we bouwmarkten en tuincentra bedoelen. Op zich niet zo vreemd, want bij bouwmarkten en tuincentra gaat veel (tropisch) hout om. Ook grootwinkelbedrijven in de woninginrichting en supermarkten zijn belangrijke gebruikers van hout en papier in de retailsector. Ook met bedrijven uit deze deelsectoren hebben wij regelmatig contact.


Wat kan de retailsector doen?
Onze samenwerking met de retailsector is tweeledig. Al vanaf de beginjaren van FSC in Nederland is gezamenlijk campagne gevoerd om FSC bij het Nederlandse publiek beter bekend te maken. Daarnaast speelt de retailsector een belangrijke rol het vergroten van het marktaandeel FSC-hout en -papier.

Het voornaamste wat de retailsector nu kan doen is: doorpakken en van gecertificeerd hout de norm maken. Openheid over de herkomst van alle hout vergroot de geloofwaardigheid van een bedrijf en een sector. Kijk bijvoorbeeld hoe Kingfisher de herkomst van z'n hout inzichtelijk maakt.

De retailsector blijft een belangrijke rol spelen in het vergroten van de naamsbekendheid van FSC en het vergroten van kennis bij consumenten over FSC. Publiekscampagnes hebben daarbij een belangrijke rol gespeeld en kunnen dat nog steeds doen. Daarbij is het zaak het FSC-keurmerk op de juiste wijze te gebruiken. Over het correcte gebruik van het FSC-logo leest u hier meer.

FSC-partner worden?
Vrijwel alle grote bouwmarkten en tuincentra zijn partner van FSC Nederland. Lees hier meer over de voordelen van ons partnerschap.

© Forest Stewardship Council® · FSC® F000222